" آخرت " هنوز يوروم ياپيلمامش

 

 قيامت نه  زمان قوپاجق؟

قيامت عاشوره  گونيمي قوپاجقدر؟ قيامتڭ عاشوره  گوني قوپاجغني بيلديرن حديثلر قيامت حقّنده  بر تاريخ بليرله مزمي؟ قيامت نه  زمان قوپاجقدر؟  

:جواب

 

دگرلي قرداشمز؛

"عاشوره  گوننده  قيامت قوپاجق" افاده سي كسين بر تاريخ بليرله مز

صحيح حديث قايناقلرنده  عاشوره  گوننده  اولاجق شيلر آرا سنده  "قيامتڭ قوپمسي" ده  گچمكده در. ( طبرني، معجم الكبير، هيثمي، مجمه ززه وه يد، سيوطي  )

آنجق قيامتڭ تاريخنڭ كسين اولارق بيلينه ميه جگي آيت كريمه لر و حديث شريفلرده  بيلديريلمشدر. "عاشوره  گوني قوپاجق" افاده سيله  ده ، كسين بر تاريخ بليرلنمش اولماز.

قيامتڭ وقتي حقّنده  كسين بر حكم ويريله مز

"( اي حبيبم!) سڭا، ”اونڭ گلوب طايانمسي نه  زمان؟“ دييه  قيامتدن صورييورلر. ديكه : ”اونڭ علمي آنجق ربّمڭ قاتنده در. اوني وقتي ( گلديگي) نده  اورتايه  چيقاراجق آنجق اودر!“ ( او قيامت) گوكلرده  و يرده  ( اولان بتون مخلوقاته ) آغير گلمشدر! سزه  آنجق آڭسزين گله جكدر! صانكه  سن اوندن خبردارمشسڭ گبي، سڭا صورييورلر. ديكه  : ”اونڭ علمي آنجق اللّٰه قاتنده در؛ فقط انسانلرڭ چوغي ( بو علمڭ اللّٰهه  عائد اولديغني) بيلمزلر!“ ( اعراف، ١٨٧)

"شبهه سز اللّٰهكه ، قيامت ( وقتي) حقّنده كي بيلگي آنجق اونڭ قاتنده در." ( لقمان، ٣٤)

 

پيغمبر افنديمزه  (ع ص م) قيامتڭ قوپمه  وقتي صوريلديغنده  شويله  جواب ويرمشدر:

”قيامتڭ نه  زمان قوپاجغي اللّٰهدن باشقه  هيچ كيمسه  طرفندن بيلينمه ين بش غيپدن ( بيلينمه يندن) بريدر‘ بويوردي و شو آيتلري اوقودي:

”غيبي اللّٰهدن باشقه  كيمسه  بيلمز.“ ( نمل، ٦٥)

”قيامت ساعتنڭ بيلگيسي شبهه سز اللّٰه قاتنده در.“ ( لقمان، ٣٤) ( كتب ستّه )

عصرڭ مجدّدي بديع الزمان حضرتلري قيامت تاريخنى قطعي بر طرزده  كيمسه نڭ بيله مه جه يه گڭي شو شكله  افاده  ايتمشدر:

”اجل و موت ( ئولوم) گبي امور غيبي يه  ( بزه  گيزلي اولان ايشلر) چوق حكمت و مصلحت ( فائده لري) جهتيله  گيزلي قالديغي مثللو ( گبي)، دنيانڭ سكراتي ( ئولوم خالي) و موتي و نوع بشرڭ ( انسانلغڭ) و جنس حيواناتڭ اجلي و وفاتي اولان قيامت دخي چوق مصلحتلر ايچون گيزلنيلمش. اوت، اگر اجل وقتي معيّن ( بليرلي) اولسه  ايدي، ياري عمر غفلت مطلقا ( تام بر غفلت) ايچنده  و ياريدن صوڭره  دار آغاجنه آصيلمق ايچون هر گون بر آياق داها اونڭ طرفنه  آتيلمقله  دهشت مطلقا ( تام بر دهشت) ايچنده ، خوف و رجانڭ ( قورقو و اميدڭ) موازنۀ مصلحتكارانه سي و حكيمانه سي ( فائده لي و حكمتلي دنگه سي) بوزولاجغي گبي؛ عينًا أويله  ده ، دنيانڭ اجلي و سكراتي اولان قيامت وقتي معيّن اولسه  ايدي، قرون اولا و وسطا ( ايلك و اورته  چاغلار) فكر آخرتدن پك آز متأثّر اولاجقدي. قرون اخري ( صوڭ چاغلار)، دهشت مطلقا ايچنده  بولوناجقدي. او وقت نه  حيات دنيويينڭ لذتي و قيمتي قاليردي و نه  ده  خوف و رجا ايچنده  اختيار ايله  ( ايسته يه رك) اطاعتكارانه  اولان عبوديتڭ ( قوللغڭ) اهمّيتي و حكمتي بولونوردي.“ ( شعاعلر، ٥. شعاع، ٧٣)

". . . بو ايمالر گرچه  يالڭز برر توافق اولديغندن دليل اولماز و قوتلي دگل، فقط بردن اخطار ايديلمسي بڭا قناعت ويردي. هم قيامتڭ وقتنى قطعي طرزده  كيمسه  بيلمز؛ فقط بويله  ايمالر ايله  بر نوع قناعت، بر غالب احتمال گله بيلير.“ ( سكّۀ تصديق غيبي) :قايناق http://www.xn--mgbcanya0ab4l6abbcd.com - قيامت نه  زمان قوپاجق؟

بزه  صورو صورڭ
يوروم ياپڭ