" كتابلر " هنوز يوروم ياپيلمامش

 

 قرآنڭ حكملري دگيشمز!

نه  ممكن ظلم ايله ، بدعت ايله ، امحاي حقيقت؛ چاليش قلبي قالدير، مقتدرسه ڭ آدميتدن!“

:جواب


قرآنڭ حكملری عصرلر گچسه  ده  هر زمان تازه لگنى محافظه  ايدر
قرآن، عالملري ياراتان و اداره  ايدن اللّٰهڭ (ج ج) كلامي اولديغي ايچون شو عالمڭ كوچك بر مثالي اولان انسانڭ حياتنى ده  تنظيم ايدر. قرآنڭ فطرته اويغون بو حكملري ده  معجزه در و هيچ بر شي و هيچ بر گليشمه  او حكملري دگيشديره مز و حكمدن دوشوره مز.
”نه  ممكن ظلم ايله ، بدعت ايله ، امحاي حقيقت؛ چاليش قلبي قالدير، مقتدرسه ڭ آدميتدن!“
قرآن حكيمڭ حكملري (امر و ياساقلري)، انسانده  و عالمده  تجلي ايدن و ‘عادت اللّٰه تعبير ايديلن فطري قانونلره موافقدر. چونكه  كائناتده  تجلي ايدن قانونلر ده  قرآنڭ حكملري ده  عالملرڭ ربنه  عائددر. بونڭ ايچون عصرلر ده  گچسه ، زمان ده  باشقه لاشسه  قرآنڭ حكملري هپ باقي قالير، دائما تازه لگنى محافظه  ايدر، اصلا دگيشمز.
كائناتي، اراده سنڭ قانونلريله  اداره  ايدن اللّٰه (ج ج)، انسانڭ ده  دنيا حياتنى و اختياري فعللريني، كلام صفتنڭ تجليسي اولان قرآن ايله  تنظيم و اداره  ايدر. قرآنه اطاعت ايتمك ديمك، كائناتڭ اداره  ايديلديگي الٰهي قانونلره موافق أولچولرله  ياشامق ديمكدر.
ايشته  قرآنڭ حكملري و قانونلري ازل-ابد سلطاني، ملكڭ حقيقي صاحبي و اداره جيسي، زمانڭ و مكانڭ ده  ياراتيجيسي اولان عالملرڭ ربي اولان اللّٰهه عائد اولديغي ايچون نه  عصرلرڭ دگيشمسي، نه  ده  زمانڭ باشقه لاشمسي، او حكم و قانونلري حكمدن دوشوره مز و ‘زمان آشيمنه اوغراتاماز. موضوع ايله  علاقه لي ‘درت مثال ويره جك اولورسه ق:
١. قرآنڭ تستر امري
تستر، قادينڭ فطرتنه  اويغون بر حكم اولمقله  برابر، قادين ايچون رحمتڭ تا كنديسيدر. باتي مدنيتنڭ ‘تستري رد ايتمسي و آچيق صاچيقلغه  رواچ ويرمسي ايسه ، قادينڭ ياراتيليشنه  و فطرتنه  مخالف اولمقله  برابر ‘قادين اسارتنڭ و ظلمنڭ تا كنديسيدر. چونكه  جناب حق قاديني اركگه  نسبتًا داها عاجز و ضعيف ياراتديغي ايچون قادين، هم كنديسني هم ده  جانندن چوق سوديگي ياوروسني حمايه  ايده جك بر اركگڭ حمايه  و يارديمنه  محتاجدر. هم ديگر ارككلر نظرنده ، ساده جه  ظاهري گوزللگندن طولايي شهوتلره  برر آلت و عادي بر نسنه  اولمقدن صوڭ درجه  اوزاق اولان ‘شفقت قهرماني قادينلر طائفه سي، آنجق قرآنڭ ‘تستر امري ايله  حضور بولابيلير. ذلتدن و معنوي اسارتدن و پريشانلقدن قورتولابيلير. عفت و حيثيتنى قازانابيلير. ديمككه  قادين، قادين اولديغي، اركك ده  اركك اولديغي مدتجه  و آرا لرنده  ده  بو فطري ميل بولونديغي سوره جه  قرآنڭ ‘تستر امري دائما گچرليدر. چونكه  قرآنڭ حكملري ايله  فطرت قانونلري آرا سنده  بر تناقض، بر ضدلق يوقدر.
٢. قرآنڭ زكات امري
انسانلق تاريخنده  بتون اختلاللر و انقلابلر ”بنم قارنم طوق اولسون ده ، باشقه سي آچلقدن ئولسه  بڭا نه !“ جمله سندن قايناقلانمشدر. طوپلومي اولوشديران فقير ايله  زنگين آرا سنده ، فقيردن زنگينه  اولان صايغي و حرمت و زنگيندن فقيره  اولان ‘مرحمت كوپروسي ييقيلديغي ايچوندركه  بو ايكي صنف آرا سنه  خصومت و عداوت گيرمشدر. عجبا بو ييقيلان ‘مرحمت و اطاعت كوپروسني يڭيدن تشكيل ايده جك زكات و صدقه دن باشقه  نه  اولابيلير؟ بونڭ ايچوندركه  نه  قدر زمان دگيشسه ، عصر باشقه لاشسه  ده  طوپلومده  فقير ايله  زنگين دائما وار اولاجق و اگر آرا ده كي كوپرو اولان ‘زكات مؤسسه سي ايشله تيلمزسه  بو ايكي صنف آرا سنده  دائما خصومت اولاجقدر.
٣. قرآنڭ عبادت امري
انسان، ساده جه  ماده دن عبارت اولسه  ايدي ويا حيوان گبي چوق صينيرلي قابليتلره  صاحب اولسه  ايدي بلكه  ييوب ايچمسي، اويومه سي، أوره مسي، نفساني آرزولريني تطمين ايتمه سي اونڭ اصلي وظيفه سي اولابيليردي. فقط مادامكه  انساني انسان ياپان، اونڭ معنوي جبهه سيدر؛ روحیدر، قلبيدر، عقليدر. أويله  ايسه  بدن غدا ايسته ديگي گبي قلب ده ، روح ده بر غدا ايستر. ايشته  بو غدا، ايمان و عبادتلردر. روح، عبادتڭ معنوي اقليمنده  تنفس ايتمك و حضور بولمق ايستر. قلب، ياراداننه  متوجه اولارق تطمين اولمق ايستر. بوزولمامش هر وجدان، كنديسنه  حدودسز نعمتلريله  احسانده  بولونانه قارشو، شكر و حمد وظيفه سني ايفا ايتمك ايستر. انسان اولان انسان، فطرتنده كي حدسز عاجزلگي، نهايتسز فقيرلگي، غايت ضعيفلغي ادراك ايدوب، عبادت سايه سنده  بر قدير رحيمه  متوجه اولارق، بو عاجزلك، فقيرلك، ضعيفلق شفاعتيله  رحمت و قدرت الهيه يي بولارق اصلي وظيفه سني يرينه  گتيرمك آرزو ايدر. ديمك قرآنڭ ‘عبادت امري انسانڭ فطرتنه  تام اويغون اولمقله  برابر اصلي وظيفه سيدر. انسان، هانگي عصرده  ياشارسه  ياشاسين، ايسترسه  كائناتڭ أوته كي اوجنه گيتسين، يينه  ده  فطرتي بويله  اولدقدن صوڭره  قرآنڭ عبادت امرينه  اطاعت ايتمك زورنده در.
٤. قرآنڭ ”گناهلردن صاقينمه “ و ”اللّٰهدن (ج ج) قورقمه “ امري
عاجز، ضعيف، فقير و قوتسز اولان انسانڭ اڭ اهميتلي مسئله سي، غضب الٰهيدن و ابدي جهنم عذابندن قورتولمقدر. بو مسئله ، اونڭ كائنات قدر بيوك بر مسئله سيدر. فقط نفس، شيطان و بو ايكيسنڭ ترجمانلغنى ياپان انسان صورتنده كي شيطانلر، انساني گناهه ، بدعه يه، حرامه ، سفاهته دعوت ايدرك هر تورلي لذتي صينيرسزجه  حريت پرده سي آلتنده  طاتديرمه يه  چاليشييورلر. آرقه سنده  ‘اجل آسلاني، أوڭنده  ‘آيريلق و بيتيش دار آغاجي، صاغنده  و صولنده  ‘عاجزلك و فقيرلك ياره سي اولديغي حالده  روحلر عالمندن يوله  چيقارق، دنيادن گچوب، جنت يا ده  جهنم دینن ابد مملكتلرينه  اختياري خارجنده  سورولن انسان، ئولومي ئولديروب، قبر قاپوسني قپاتوب، اختيارلامه يي انگلله ين بر چاره  بولوب، صراطدن سرعتله  گچيره جك بر واسطه  الده  ايدوب، شو سورگوندن قورتولورسه ، ايشته  او زمان نفسنڭ هر آرزوسني تطمين ايدوب، ايسته ديگي گبي ياشايابيلير. اگر بونلري ياپامييورسه  بو ‘دشمان دعوتچيلرينه  اطاعت ايدوب گناهلره گيرمه ملي ربنه  عصيان ايتمه ملي، اللّٰهدن (ج ج) قورقملي. ديمككه ، قرآنڭ تقوا نقطه سنده كي اميرلري تام فطرته اويغون و انسانڭ شو دنياده كي حالنه  اڭ مناسب الٰهي بر ‘ارشاد پوصوله سيدر. نه ، زمانڭ دگيشمسي، نه  عصرلرڭ باشقه لاشمسي انساني بو حاللردن قورتاراماز. أويله  ايسه  انسانلرڭ احتياجلرينه  بناءً قرآن، انسانه امر و ياساقلريله  يول گوستره جكدر؛ بو ايسه  الٰهي مرحمتڭ بر تجليسيدر.
بتون بو و بوڭا بڭزر بوراده  يازامديغمز يوزلرجه  مثاللر شو حقيقتي گوسترييور: قرآن، عالملري ياراتان و اداره  ايدن اللّٰهڭ (ج ج) كلامي اولديغي ايچون شو عالمڭ كوچك بر مثالي اولان انسانڭ حياتنى ده  تنظيم ايدر. قرآنڭ فطرته اويغون بو حكملري ده  معجزه در و هيچ بر شي و هيچ بر گليشمه  او حكملري دگيشديره مز و حكمدن دوشوره مز. :قايناق http://www.xn--mgbcanya0ab4l6abbcd.com - قرآنڭ حكملري دگيشمز! 
يازان: مصطفي امك

بزه  صورو صورڭ
يوروم ياپڭ