" كتابلر "
هنوز يوروم ياپيلمامش
قرآن هركسە خطاب ايدر
قرآنڭ هر حرفي، هر كلمەسي و هر آيتنڭ باقديغي او قدر چوق يوڭ و گوزتديگي او قدر چوق معنا واردركە، بونلرڭ بتونني انسان عقلنڭ قاورامەسي ممكن دگلدر. و هركس اوندن عيني درجەدە استفادە ايدەمز.
:جواب
بو سببلە مخاطبلرڭ طوغريدن آڭلايامادقلري قونولري، عقللرينڭ سويەسنە ياقلاشديرمق ايچون قرآن، افادە طرزي اولارق بر چوجغڭ حتّا هيچ أوگرنيم گورمه مش بر اختيارڭ بيلە أوزرندە دوشونەبيلەجگي، قولايلاشديريلمش بر متود قوللانير.
قرآندەكي هر آيت هر سويەدن عقلڭ قابليتي مقدارنجە، حصّە آلاجغي بر طرزدە وحي ايديلمشدر. قرآنە باقيلديغندە معنالرينڭ، سينك قدر كوچك عقللري طويورديغي گبي طاغ گبي عقللري دە تطمين ايتديگي گورولور.
• ”ايشتە اونلر، ربلرندن بر هدايت أوزرەدرلر، قورتولوشە ايرنلر دە ايشتە آنجق اونلردر.“ (بقرە، ٥)
بو آيتدە معناجە بر گڭيشلك گورولور. كيملرڭ قورتولوشە ايرديگني و هانگي آماچلرينە اولاشاجقلريني آيت شرطە باغلامامش و آچيقجە بليرتمه مشدر.
(بر قسم قوللرڭ آماجي جهنّم آتشندن قورتولمقدر.)
*بو آيت حرامدن و گناهدن چكينوب اللّٰهڭ (ج ج) خشنود اولماديغي ايشلردن قورونانه: ”سن جهنّمدن قورتولورسڭ.“ دير.
(بر قسم قوللر جنّتي الدە ايتمك ايستر.)
*بو آيت دينڭ امرلرينە اويان فضيلت صاحبلرينە: ”سن جنّتە قاووشورسڭ.“دير.
(بر قسم قوللر دە يالڭز اللّٰهڭ (ج ج) كنديسندن خشنود و راضي اولمەسني اميد ايدر.)
*بو آيت اللّٰهي (ج ج) حقّيلە بيلن ايمان و قرآن حقيقتلريني طانييانلرە: ”سن اللّٰهڭ (ج ج) رضا و خشنودلغنه ايريشيرسيڭ.“ دير.
(بر قسم قوللر ايسە اللّٰهي (ج ج) گورەبيلمەيي تك غايەسي بيلير.)
*بو آيت اللّٰه (ج ج) عاشقلرينە دە: ”سن اللّٰهي (ج ج) گورمكلە شرفلنيرسيڭ.“ دير.
• ”طوغمەمشدر و طوغرولمامشدر! و اونا هيچ بر شي دنك اولمامشدر.“ (اخلاص، ٣-٤ )
*بو آيتدن هر سويەدەكي انسانڭ آڭلاياجغي معنا؛ اللّٰهڭ (ج ج) بابا، اوغول، اقران و اشدن منزه (اوزاق) اولديغيدر.
*علمي سويەسي داها يوكسك اولان انسانلر يوقاريدەكي معنا ايلە برلكدە ”طوغان و ياراتيلان وارلقلرڭ الهٰ اولاماياجقلريني“ دە آڭلارلر. (حضرت عيسي و ملكلر گبي)
*داها ايلري بر سويە ايسە؛ اللّٰهڭ (ج ج) ازلي و ابدي اولديغني، هيچ بر يوڭدن نە ذاتنڭ، نە صفتلرينڭ، نە دە فعللرينڭ بڭزري، دنگي، مثلي و مثالي اولماديغني و ”اول دير اوليويرر“ (امركن فيكون) امري ايلە هر شيئي كندي ارادەسيلە اورتاق و يارديمجيسي اولمدن ياپديغي معناسني چيقارير.
• "محمّد، سزڭ ارككلريڭزدن هيچ بريسينڭ باباسي دگلدر؛ فقط اللّٰهڭ رسولي و پيغمبرلرڭ صوڭنجيسيدر. اللّٰه ايسە هر شيئي حقّيلە بيلندر." (احزاب، ٤٠)
*بو آيتدن هر سويەدەكي انسانڭ آڭلاياجغي معنا؛ حضرت محمّدڭ (ع ص م)، پيغمبرلك شفقتيلە "چوجغم" ديديگي زيدڭ (رض) بوشاديغي اشني، اللّٰهڭ (ج ج) امريلە آلمقلە چوجغنڭ قاريسنى آلمش اولماياجغيدر.
*علمي سويەسي داها يوكسك اولان انسانلر يوقاريدەكي معنا ايلە برلكدە، پيغمبرە (ع ص م) باغلانوب، اولغونلغنه طايانارق، اونڭ پدرانە شفقتنە گوگنوب اطاعتدە و عبادتدە قصور و خطا ياپماملي يز معناسني چيقارير. اوت، چوق انسانلر واركە، بيوكلرينە و ليدرلرينە گوگنوب تنبللك ايدرلر. حتّا بر قسم علويلر حضرت علينڭ (رض) يوكسك وليلگنە گوگنەرك ”بزم نمازلريمز قيليندي“ دييەجك قدر ايلري گيتمشلردر.
*بعض عالملر ايسە بو آيتدن "حضرت محمّدڭ (ع ص م) كنچ دنەجك ياشدە اركك چوجغنڭ قالماياجغني و نسلنڭ بر حكمتە بناءً قيزندن دوام ايدەجگي معناسني دە چيقارمشلردر…"
ايشتە پك چوق يرلردە قرآن سوزي قيصە كسركە هركسڭ حصّەسي بولونسون.
سربست بيراقير و شرطە باغلامازكە هركسە خطاب ايتسين.
قپالي بيراقيركە چوق معنالري افادە ايتسين. :قايناق http://www.xn--mgbcanya0ab4l6abbcd.com - قرآن هركسە خطاب ايدر