" كتابلر " هنوز يوروم ياپيلمامش

 

 قرآنده  ”بز“ ضميري

بز چوغول بر ضمير. پكي؛ قرآنده  اللّٰه (ج ج) نيچون "بن" يرينه  "بز" ضميري قوللانمشدر؟

:جواب

اللّٰه (ج ج) قرآن كريمده  ”كندي ذاتندن“ بحث ايدركن ”برنجي تكيل شخص“ ( بن) ضميرينى قوللانير:

وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ

”( حبيبم، يا محمّد!) قوللرم سڭا بندن صورارسه ، شبهه  يوقكه  بن ( اونلره ) پك ياقينم بڭا دعا ايتديگي زمان دعا ايدنڭ دعاسنه  جواب ويررم أويله يسه  اونلرده  بنم ايچون ( دعوتمه ) اجابت ايتسينلر و بڭا ايمان ايتسينلر؛ تاكه  حقّ يولي بولسونلر.“ ( بقره ، ١٨٦)

بو آيتده  ” اِ نيِّ “ ( شبهه سز بن) دكي ”ى“ ( بن) حرفي برنجي تكيل شخصي گوسترير.

اللّٰه (ج ج) قرآن كريمده  كندي ذاتندن بحث ايدركن قونونڭ گليشنه ، مثالڭ آڭلاتيليشنه  گوره  بعضًا ده  ”برنجي چوغول شخص“ ( بز) ضميرينى قوللانير.

جناب حقّڭ كنديسيله  ايلگيلي اولارق بعضًا ”بز“ افاده سني قوللانمسي، اونڭ عظمت و شاننڭ يوجه لگنه  اشارت ايدر.

مثلا؛

وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ

”او وقت ملكلره : ’آ د مه  سجده  ايدڭ!‘ ديمشدك؛ ( جنلردن) اولان ابليس خارج، همن سجده  ايتديلر.“ ( بقره ، ٣٤)

بو آيتده  ” وَ اِذْ قُلْناَ “ دقي اولولغي افاده  ايدن (ناَ ) ( بز) اللّٰهڭ (ج ج) يوجه لك، عظمت و صايغينلغنى گوسترير. همن همن بتون ديللرده  صايغي و يوجه لك بيلديرمك ايچون بو تور افاده  بيچيمنه  باش اورولمقده در. صايغين بر مخاطبله  قونوشوركن ”سن“ يرينه  ”سز“ افاده سي قوللانيلمسي موضوعنڭ عقله  ياقينلاشديريلمه سي ايچون بر مثال اولارق گوستريله بيلير.

اللّٰه (ج ج) پيغمبرله  قونوشمه سنده  يعني وحيده  واسطه  قوللانير. وحيي پيغمبره  اولاشديران جبرائيلدر (ع م)، وحيڭ قايناغي ايسه  بالذّات اللّٰهدر (ج ج) . بو طرز آيتلرده  ده  يينه  ”بن“ يرينه  ”بز“ افاده سني قوللانمشدر.

مثلا؛

إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاكَ اللَّهُ وَلَا تَكُنْ لِلْخَائِنِينَ خَصِيمًا

”( حبيبم، يا محمّد!) شبهه سزكه  بز، بو كتابي سڭا حقّ ايله  اينديردككه ، انسانلر آرا سنده  اللّٰهڭ سڭا گوسترديگي شكلده  حكم ويره سڭ!. .“ ( نسا، ١٠٥)

بو آيتده  " ناَ " ( بز) ضميري چوغولدر، وحيده  واسطه نڭ بولونديغنه  اشارت ايدر. دوامنده كی  ” بِماَ اَ راَكَ اللَّهُ “ ( اللّٰهڭ سڭا گوسترديگي شكلده ) جمله سنده كی ( اللّٰه) كلمه سي ايسه  تكيل اولوب وحيڭ قايناغنڭ يالڭز اللّٰه (ج ج) اولديغنه  و اورتاغنڭ بولونمديغنه اشارتدر. اللّٰه (ج ج) ايجاد و ياراتمه  فعلنى بالذّات و يالڭز كنديسي ياپار. :قايناق http://www.xn--mgbcanya0ab4l6abbcd.com - قرآنده  ”بز“ ضميري  

بزه  صورو صورڭ
يوروم ياپڭ